dinsdag 5 januari 2010

Weer een kleine update

Toch nog ff geen echte inhoudelijke update. Sinds de laatste update van half november is er nu zo net na de kerstvakantie weer 4 kilogram vanaf.
De dagen met kerst en oud en nieuw natuurlijk aan alle kanten vanalles gegeten en gesnoept wat niet echt binnen een laag suiker/koolhydraten/zetmeel of paleo plan past... Maar de maaltijden zelf waren behoorlijk goed en lekker, alleen ietsje meer brood, aardappelen en rijst dan normaal. Maar de grootste misstappen (alhoewel: misstappen? Moet af en toe tijdens een speciale dag/week toch kunnen!): behoorlijk wat chips, borrelnootjes, wat chololade, wat meer bier en wijn, wat blikjes cola en een extra keer friet. Dus even kort een piekje in gewicht, maar op zich gewoon een anderhalve week stilstand i.p.v. gewichtsverlies. Niets aan de hand dus, gemakkelijk weer door te zetten. Zit nu onder de 69 kilo, wil nog ff naar de 65 als dat zonder te veel moeite lukt en dan ff kijken of wat lager of wat hoger het beste voelt of eruitziet.

Vanmorgen naar de huisarts geweest en daarna naar het ziekenhuis voor een triglyceride meting. LDL maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar sdLDL moet wel laag zijn om hartklachten te voorkomen. Jammergenoeg heb ik nooit eerder mijn cholesterol of triglycerides laten meten. Dus als de waardes nu niet goed zijn heb ik geen idee of ze nu eerder nog slechter waren, of dat ze nu slechter zijn geworden. Ik gok zelf dat mijn LDL ietsje hoger is dan wat als ideaal gezien wordt (wat redelijk onzin is als je niet kijkt wat voor LDL), mijn sdLDL netjes laag is, mijn HDL netjes aan de behoorlijk hoge kant zit, en m'n triglycerides ook netjes laag zijn. Maar dat krijg ik dan waarschijnlijk volgende week te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten